prot_s_XII

PROTOKÓŁ Nr XII/07
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 15 listopada 2007 r.
 
Obrady XII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 11.00 a zakończyły o godz.12.50. Miały one miejsce w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
 
Ad. pkt. 1.
 
 Przewodniczący Rady przywitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
Radni nieobecni na Sesji:
- Elżbieta Falejczyk,
 
 
Ad. pkt. 2.
 
            Pan Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad:
 
1.            Otwarcie obrad.
2.            Przyjęcie porządku obrad.
3.            Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Powiatu.
4.            Interpelacje i zapytania Radnych.
5.            Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6.            Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie włączenia Gimnazjum Nr 2 w Sejnach do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1.
7.            Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński w roku 2007.
8.            Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i w szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
9.            Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych.
10.        Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia Sekretarza Powiatu Sejneńskiego o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.
11.        Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
12.        Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2007 r.
13.        Sprawozdanie Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach za I półrocze 2007 r.
14.        Sprawozdanie o stanie funkcjonowania służby weterynaryjnej na terenie Powiatu Sejneńskiego w I półroczu 2007 r.
15.        Informacja Starosty Sejneńskiego z analizy oświadczeń majątkowych za 2006 r.
16.        Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu z analizy oświadczeń majątkowych radnych za 2006 r.
17.        Przedstawienie protokołu Komisji Rewizyjnej z kontroli w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sejnach.
18.        Przedstawienie protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej z kontroli w Zespole Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku.
19.        Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
20.        Wolne wnioski i oświadczenia Radnych. 
21.        Zamknięcie obrad.
 
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad.
W głosowaniu brało udział 13 radnych: 13 radnych głosowało „za” przyjęciem przedstawionego porządku obrad, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
Ad. pkt 3. Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Powiatu.
 
Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu z poprzedniej Sesji.
W głosowaniu brało udział 13 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
Protokół z XI Sesji Rady Powiatu został przyjęty.
 
 Ad. pkt 4. Interpelacje i zapytania Radnych.
 
            Pani A. Witkowska zapytała o targowicę w Sejnach. Powiedziała, że otrzymała odpowiedź od Pana Burmistrza, gdzie zawarto szczegółowe warunki, jakie muszą zostać spełnione, aby targowica mogła funkcjonować. Jednakże Pani Witkowskiej chodziło o sprawy organizacyjne, czy targowica została definitywnie zamknięta, czy też jest szansa, że będzie działała.
            Pani A. Witkowska zwróciła się z pytaniem do Kierownika Powiatowego Zarządu Dróg. Pani Witkowska wyjaśniła, że na ul. Polnej w Krasnopolu jest duża dziura, około 6 metrów od głównej drogi. Ta dziura grozi spowodowaniem wypadku drogowego. Ponadto na ul. 22 –Lipca w Krasnopolu jest „fala”, nie ma tam żadnego znaku ostrzegawczego. Grozi to wyrzuceniem samochodu z drogi.
Pan E. Kuklewicz przeprosił radnych za powstałe niedogodliwości z jego strony. Pan E. Kuklewicz dodał, że chciał załatwić tą sprawę we własnym gronie. Przewodniczący Rady mógł doprowadzić do takiej sytuacji. Pan Kuklewicz przedstawił treść pisma, które przekazał dla Przewodniczącego Rady Powiatu /zał. nr 3/.
 
Ad. pkt 5. Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu
 
         Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnejw okresie
 od 28.09 – 15.11.07 /sprawozdanie stanowi /zał. nr 4/
            Przewodniczący Rady powiedział, że widzi pozytywne działanie Starosty Sejneńskiego.
 
Ad. pkt 6. Podjęcie uchwały w sprawie włączenia Gimnazjum Nr 2 w Sejnach do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1.
 
            Pan J. Łuba - Przewodniczący Rady Powiatu przedstawił projekt uchwały w sprawie włączenia Gimnazjum Nr 2 w Sejnach do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1
 
            W głosowaniu brało udział 13 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XII/79/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie włączenia Gimnazjum Nr 2 w Sejnach do Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1 /zał. nr 5/.
 
Ad. pkt 7. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński w roku 2007.
 
         Pan Starosta wyjaśnił, że w Regulaminie wynagradzania nauczycieli nie było ujętych stanowisk kierownika warsztatów i internatu. Dyrektor wprowadza te stanowiska od miesiąca grudnia. Pan Starosta wyjaśnił, że w związku z tą uchwałą łączy się kolejna uchwała podejmowana w następnym punkcie.
             
            W głosowaniu brało udział 13 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
           
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XII/80/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński w 2007 r. /zał. nr 6./.
 
Ad. pkt 8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i w szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. 
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady Powiatu przedstawił projekt uchwały.
 
            W głosowaniu brało udział 13 radnych: 13 radnych głosowało „za” przyjęciem projektu uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XII/81/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i w szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych /zał. nr 7/.
 
Ad. pkt 9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
 
            Pan Starosta wyjaśnił, że ZSO i ZSTR w Sejnach wystąpiły z wnioskiem o zwiększenie wartości jednego punktu. Zarząd Powiatu wyraził zgodę na podniesienie wartości punktu od 1 grudnia 2007 r. do wnioskowanej kwoty.
 
W głosowaniu brało udział 13 radnych: 13 radnych głosowało „za” przyjęciem projektu uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XII/82/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. zmieniającą uchwałę w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych /zał. nr 8/.
           
Ad. pkt 10. Podjęcie uchwały w sprawie powiadomienia Sekretarza Powiatu Sejneńskiego o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.
 
            Pan J. Łuba - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
 
            W głosowaniu brało udział 13 radnych, 13 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
      W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr XII/83/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie powiadomienia Sekretarza Powiatu Sejneńskiego o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego /zał. nr 9/.
 
Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.  
 
            Pan J. Łuba - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
 
            W głosowaniu brało udział 13 radnych, 13 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
      W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr XII/84./07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie zatwierdzenia zmian statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 10/.
 
             Na salę obrad wszedł Pan Józef Miszkiel – godz. 11.45.
 
Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu Sejneńskiego na 2007 r.
 
            Pani A. Kimszal – p.o. Skarbnika Powiatu przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego.
 
            W głosowaniu brało udział 14 radnych, 14 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
      W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr XII/85./07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 11/.
 
Ad. pkt. 13. Sprawozdanie Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach za I półrocze 2007 r.
 
            Przewodniczący Rady powiedział, że Pan A. Niedźwiedź – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach przedstawił sprawozdanie z działalności w I półroczu 2007 r. /zał. nr 12/. Powiedział też, że na Sesji obecny jest Pan Kierownik i można zadawać mu pytania.
            Pan A. Niedźwiedź – Kierownik PZD powiedział, że w sprawozdaniu wyszczególniono poszczególne roboty. Nie było żadnych modernizacji, były remonty cząstkowe, oznakowanie, koszenie poboczy, prace porządkowe. W każdym miesiącu podane są nazwy dróg i wyliczenie kosztów robót. Pan Kierownik zwrócił się do Pana Przewodniczącego Rady o podjęcie uchwały w sprawie zakupu przyczepy do niedawno zakupionego ciągnika.
            Przewodniczący Rady powiedział, że należy z tym zwrócić się do Zarządu Powiatu.
            Pan Niedźwiedź wyjaśnił, że jeśli będzie można zakupić, to trzeba ogłosić przetarg a zostało już mało czasu. Pan Niedźwiedź zaproponował, że jeśli warunki zimowe będą sprzyjające i będą oszczędności będzie można kupić z pieniędzy PZD. Pan Kierownik powiedział, że analizował koszty zimowego utrzymania dróg i z tego zostanie ok. 10 tys. zł w rezerwie, wtedy będzie można zakupić przyczepę i rozłożyć spłatę na 3 raty – I rata 50% a następne dwie po 25%. Gdyby jednak zima nie była sprzyjająca, to 20 listopada jest przetarg na wycinkę topoli, gdzie pozyska się około 40 tys. zł
           
            Przewodniczący Rady powiedział, że ta sprawę musi przeanalizować Zarząd Powiatu, nie należy zajmować się tą sprawą na Sesji.
`           Odnośnie ulic w Krasnopolu, Pan Kierownik wyjaśnił, że przed Świętem Zmarłych wysłał brygadę, było jeszcze zakupione 900 kg masy i wszystkie dziury były załatane.
            Pani A. Witkowska wyjaśniła, że dziura jest na ul. Polnej.
            Pan Kierownik powiedział, że zakupi masę, bo są pieniądze i przed zimą sprawa ta zostanie załatwiona.
 
 
Ad. pkt. 14. Sprawozdanie o stanie funkcjonowania służby weterynaryjnej na terenie Powiatu Sejneńskiego w I półroczu 2007 r.
 
            Przewodniczący Rady powiedział, że każdy radny otrzymał sprawozdanie /zał. nr 13/ i jest na sali Pan Złotorzyński, który odpowie na pytania. Przewodniczący Rady zapytał o postępowanie oraz planowane sposoby prac nad zwalczaniem choroby auyeszka.
 
            Powiatowy Lekarz Weterynarii powiedział, że prace nad tym przebiegają na wyższym szczeblu i Powiatowy Inspektorat Weterynarii otrzyma od lekarza wojewódzkiego decyzje.
 
            Przewodniczący Rady zapytał czy były nakładane mandaty?
 
            Pan Złotorzyński odpowiedział, że nie były nakładane mandaty, tylko pouczenia.
 
 
Ad. pkt. 15. Informacja Starosty Sejneńskiego z analizy oświadczeń majątkowych za 2006 r.
 
Pan Starosta przedstawił analizę oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych złożyć oświadczenia majątkowe Staroście Sejneńskiemu za 2006 r. /zał. nr 14/. Pan Starosta wyjaśnił, że wszystkie oświadczenia majątkowe wpłynęły we właściwym terminie, na właściwych formularzach, łącznie z PIT.
 
Ad. pkt. 16. Informacja Przewodniczącego Rady Powiatu z analizy oświadczeń majątkowych radnych za 2006 r.
 
            Przewodniczący Rady przedstawił analizę oświadczeń majątkowych radnych obowiązanych do złożenia oświadczeń majątkowych/zał. nr 15/ oraz analizę oświadczeń majątkowych sporządzoną przez Urząd Skarbowy w Suwałkach /zał. nr 16/. Przewodniczący Rady dodał, że każdy radny otrzyma kopie analizy oświadczenia majątkowego.
Przewodniczący Rady powiedział, że wpłynęła również analiza oświadczeń majątkowych Starosty i Przewodniczącego Rady przesłana przez Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku /zał. nr 17/.
 
Ad. pkt. 17. Przedstawienie protokołu kontroli Komisji Rewizyjnej z kontroli w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sejnach.
 
            Pan L. Kulesza przedstawił protokół kontroli w ZSO w Sejnach /zał. nr 18/
Wnioski z kontroli dla Zarządu Powiatu:
 
„1. Kierownictwo szkoły prawidłowo prowadzi gospodarkę finansową szkoły.
2. Mimo skromnych środków budżetowych szkoła realizuje wiele ważnych zadań służących poprawie i unowocześnieniu bazy dydaktycznej. Systemem gospodarczym stale prowadzone są remonty pomieszczeń dydaktycznych i pomocniczych. Niebawem szkoła wzbogaci się o 2 nowe pracownie komputerowe wraz z umeblowaniem.
3. Szkoła stale poszukuje dodatkowych środków finansowych poprzez realizację wielu projektów oraz za wynajem pomieszczeń szkolnych, pracowni komputerowych itp.
4. Szkoła posiada bardzo bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych umożliwiając tym samym wszechstronny rozwój młodzieży.
5. Zdaniem członków Komisji w ZSO obowiązuje nieaktualny regulamin dodatków motywacyjnych.
6. Doceniając przykładną gospodarność i dbałość o rozwój kierowanej jednostki Komisja występuje z wnioskiem do Zarządu Rady Powiatu o jednorazową nagrodę pieniężną dyrektorowi szkoły Panu Andrzejowi Małkińskiemu w wysokości miesięcznego wynagrodzenia.”
 
 
Ad. pkt. 17. Przedstawienie protokołu kontroli w ZSO z LJN w Puńsku.
 
            Pan Lech Kulesza przedstawił protokół kontroli w ZSO z LJN w Puńsku /zał. nr 19/.  
Wnioski z kontroli dla Zarządu Powiatu:
„1.Nauczyciele zatrudniani są zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami. Zdecydowana     większość posiada stopnie awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
2. Nauczyciele nieodpłatnie prowadzą zajęcia pozalekcyjne: koła zainteresowań oraz zespoły artystyczne.
3. Podstawową bazę dydaktyczną szkoły stanowią wspólnie ze szkołą podstawową i gimnazjum użytkowane pomieszczenia.
4. Z uzyskanych informacji kierownictwo szkoły bardzo oszczędnie gospodaruje posiadanymi środkami budżetowymi. Mimo tego jeszcze przed końcem roku finansowego wystąpią braki w budżecie szkoły w tym również i na wynagrodzenia.
6. W celu prawidłowego funkcjonowania Szkoły w najbliższej przyszłości wnioskuje się do Rady Powiatu o dodatkowe środki na:
-zatrudnienie od nowego roku kalendarzowego na pełnym etacie osoby prowadzącej sekretariat szkoły,
- wynagrodzenia dla informatyka obsługującego pracownię informatyczną
- wynagrodzenia dla nauczycieli prowadzących zajęcia pozalekcyjne,
- środki umożliwiające pokrycie niezbędnych kosztów związanych z wyjazdami uczniów na konkursy, zawody sportowe, festiwale.
6. Dyrekcja szkoły z powodu braku środków nie płaci dodatków motywacyjnych.
 Członkowie Komisji mają uwagi co do treści regulaminu motywacyjnego obowiązującego w ZSO a wypracowanego wspólnie przez Zarząd Rady Powiatu i Radę Okręgu ZNP.
8. Ponawiać należy próby uzyskania dodatkowych środków z MEN   w ramach subwencji z racji prowadzenia szkoły przez Radę Powiatu jako szkoły mniejszościowej”.
 
            Pani A. Witkowska odnośnie nieaktualnego regulaminu dodatków motywacyjnych powiedziała, że to działa na podstawie Regulaminu wynagradzania nauczycieli, który to uchwala Rad Powiatu i obowiązuje do końca 2007 r. Jeśli chodzi o nagrody, to oczywiście należą się nagrody, ale to powinna być podjęta uchwała o nagrodach dla dyrektorów i wtedy będzie można przyznać.
            Wyjaśniono, że jest taka uchwała i przyznaje się nagrody.
            Przewodniczący Rady zwrócił się do Zarządu Powiatu, aby te wszystkie „złe” uchwały pozostawiane przez poprzedni Zarząd Powiatu pozmieniać, aby były już właściwe i nikt nie miał żadnych wątpliwości.
Przewodniczący Rady zapytał Dyrektora ZSO w Sejnach, czy drożne są przewody kominowe w ZSO? Od poprzedniego Starosty otrzymał zapewnienie, że są drożne.
 
            Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach powiedział, że w większości są drożne. Wyjaśnił też, że zgodnie z pismem Sanepidu udrożniono szyby wentylacyjne w pracowni chemicznej i w izbach lekcyjnych, gdzie był wyczuwalny nieprzyjemny zapach. Przebito rurą ściętą i udrożniono w większości kanały. Teraz nie jest to problem, bo już nie ma zaczernionych ścian. Nie jest to do końca zrobione. W perspektywie należy zrobić wentylacje, głównie na sali gimnastycznej, ale to jest zaplanowane na wiosnę.
 
            Przewodniczący Rady pochwalił Dyrektora za organizację Święta 11 Listopada; poprosił Pana Dyrektora o przekazanie pochwały organizatorom.
 
Ad. pkt. 19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
 
            Przewodniczący Rady powiedział, że niektórzy radni przez 8 lat się szkolili i zostawili po sobie problemy, szczególnie z inwestycjami. Szkolenia nie idą w parze z wiedzą. Przewodniczący Rady dodał, że jeśli tym stwierdzeniem kogoś uraził, to prosi o wybaczenie. Przewodniczący Rady odpowiada na zapytania zgodnie z prawem, nie jest sam prawnikiem, ale jest prawnik, który odpowiada zgodnie z prawem.
 
            Pan Starosta poprosił o cierpliwość w sprawie targowicy w Sejnach, powiedział, że być może w Lokalnej Grupie Działania znajdą się pieniądze na ten cel. Pan Starosta dodał, że trudno jest wymóc na ZGKMWiK spełnienie norm, które musi spełniać targowisko. Były rozmowy na ten temat, ale dochód z targowicy jest znikomy i należy przestrzegać przepisów unijnych. Obecnie możliwe jest zamieszczenie darmowych ogłoszeń o sprzedaży zwierząt. Wysokotowarowe gospodarstwa nie widzą w zamknięciu targowicy problemu. Nie można zrobić „prowizorki” ponieważ za to odpowiadają konkretne osoby. Jeśli pojawi się możliwość pozyskania środków unijnych to otwarte jest na rozmowy Zakład Gospodarki Komunalnej i Burmistrz Miasta.
 
            Pan Starosta powiedział, że składał na Policji zeznania w sprawie podjętej uchwały, jest to sporna uchwała. Pan Starosta dodał, że nie do końca uważał na tej Sesji, nie jest do końca przekonany. Ponadto gdyby to było zamierzone, czy celowe, to radni z Puńska głosowaliby „za”, a nie wstrzymywali się od głosu. Wynikło to z chaosu. Dwa razy tej samej uchwały nie można podjąć i wszystko można załatwić polubownie, gdyż wszyscy pochodzą  z tego samego środowiska. Pan Starosta dodał, że pada sformułowanie o „fałszowanie dokumentów:, „łamanie prawa” – Pan Starosta mógłby pójść tą samą drogą co Pan Kuklewicz.
Pan Starosta dodał, że poprzedni Zarząd, gdy był jeszcze Dyrektorem ZSTR w Sejnach, oskarżał go o fałszowanie dokumentów, ale była kontrola NIK, PIP i nic nie znaleziono.
Pan Starosta dodał, że nie postępuje z pracownikami wulgarnie, ani też nie wyraża się o radnych w taki sposób. Poprosił, że skoro szanuje radnych, to prosi też o szacunek w stosunku do siebie. Odpowiedź na pismo Pana Kuklewicz konsultował radca prawny, nie ma potrzeby kserowania protokołów, jeśli są udostępnione w BIP. Pan Starosta powiedział, że rozmawiał z mecenasem. Zwrócił się do Pana Kuklewicza należy przyjść i rozmawiać. Rozmową można wiele wyjaśnić, nie ma potrzeby rzucania takich oskarżeń. Pan Starosta dodał, że nie ma w zamiarze nikogo oszukiwać. Podjęta uchwała ustaliła priorytet, droga Poćkuny – Berżniki jest obecnie w Brukseli. Pan Starosta powiedział, że Przewodniczący Rady chce, aby w każdej gminie i w mieście Sejny zrobić po kawałku inwestycji drogowych.
Podjęta uchwała nie ma w tej chwili żadnego znaczenia. Pan Starosta dodał, że nie jest pewny, czy zostanie wydane pozwolenie na zakup przyczepy.
 
 
Każde środowisko nas wybierało i należy coś wyborcom zrobić w każdym środowisku. Przy wykonaniu chodników przy ul. Świerczewskiego w Sejnach chce pomóc Wójt Gminy Sejny i Burmistrz Miasta Sejny. Wszystko od razu nie zostanie zrobione. Pan Starosta dodał, że w Gminie Giby wymienione zostało 19 pozycji i u nas można było wymienić wszystkie drogi a nie zmniejszać do czterech i teraz się kłócić.
 
            Pan S. Jastrzębski przypomniał, że ta większa propozycja była za szeroka i dlatego należało zmniejszyć.
            Pan Starosta poprosił o to, by rozmawiać i w ten sposób będzie można rozwiązać wiele problemów. Pan Starosta zwrócił się do Pana Kuklewicza, że dopóki rozmawiał swoim głosem i zgodnie ze swoim sumieniem, to było wszystko w porządku, a teraz jest wielu doradców i jest źle. Poprosił, aby postępował zgodnie z własnym sumieniem. Każdy pracuje na swoje konto.
 
Ad. pkt. 20. Wolne wnioski i oświadczenia radnych.
 
            Pan Baudzis powiedział o swoim spostrzeżeniu: uważa, że skoro coś zostało wypracowane na Komisjach, to nie należy tego później zmieniać już na Sesji. Ponadto jeśli nawet Przewodniczący Rady przejęzyczył się, to każdy radny mógł wstać i powiedzieć o błędzie, a szczególnie chodzi o samego wnioskującego. Nikt tego nie zrobił.
            Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński chciał złożyć wyjaśnienie odnośnie  wczorajszego wyjazdu. W tym roku środki unijne traktowane są jako środki budżetowe. Nie można tego łączyć. Jeśli będą do pozyskania środki z innych źródeł na inwestycję w Puńsku i z Ministerstwa otrzymamy środki w wysokości 2 mln 836 666 zł, to 10%, czyli 283 666 zł, musimy zaplanować w projekcie budżetu na następny rok. Jeśli otrzymamy pieniądze z Ministerstwa Edukacji, plus środki unijne, to należy mieć zapewnione środki własne w budżecie. Środki europejskie ten wkład który był potrzebny ze środków własnych mógł być uzupełniany przez środki budżetowe, a teraz nie jest to możliwe.
Jeśli chodzi o budowę budynków dydaktycznych dla szkół średnich to Województwo Podlaskie nie ujęło tego w swoich priorytetach, ale to nie wyklucza możliwości pozyskania pieniędzy. Oni uważają, że szkół jest wystarczająca ilość, natomiast chodzi im o podniesienie standardów w szkołach. Skoro budujemy salę gimnastyczną, to można złożyć wniosek do Urzędu Marszałkowskiego i ujmą to w swoich priorytetach.
 
            Pan W. Kwaterski – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach powiedział, w tej chwili jest końcowy etap realizacji projektu unijnego; rozstrzygnięty został przetarg na karetki, niedługo będą jeździły po Sejnach dwie karetki firmy Mercedes. 16 listopada jest rozstrzygnięcie na zakup zestawu do zabiegów ginekologicznych – cena około 200 tys. zł, zostało to zakupione ze środków własnych Szpitala. Pan Dyrektor dodał, że sprzęt Szpitala jest bardzo dobry, lekarze są przeszkoleni, zabiegówka będzie na bardzo wysokim poziomie jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Zabiegi na dwóch salach operacyjnych. Potrzebna jest lampa na salę operacyjną, konieczność budowy ścianki przeciwpożarowej. Pan Dyrektor dodał, że kwestia środków finansowych jest bardzo trudna. Adaptacja pomieszczeń pod OIOM i remont laboratorium to koszt około 550 tys. zł. Pan Dyrektor powiedział, że rozmawiał z Wójtami i prosił o wsparcie finansowe. Udało się umorzyć z tytułu podwyżek dla pielęgniarek. Pan Dyrektor powiedział, że boi się, aby przez ten remont nie wpaść w nowe zobowiązania. Pan Dyrektor zwrócił się z apelem do Rady Powiatu, aby wspólnie z Wójtami pokryć te koszty. Szpital do remontu dołoży 100 tys. zł – brakuje 450 tys. zł. Każdy Wójt przychylnie wypowiadał się na temat remontu i będzie rozmawiał ze swoimi Radami. Gdyby każdy z Wójtów dołożył po 60 tys. zł i żeby w budżecie zaplanowała też środki Rada Powiatu, bo to jest inwestycja dla wszystkich mieszkańców powiatu, poprawi bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców. Pan Dyrektor dodał, że nie jest w stanie z własnych środków tego wykonać. Pan Dyrektor poprosił o rozmowy na ten temat, powiedział też, że będzie musiał zapłacić dla wykonawcy w tym roku.
 
            Przewodniczący Rady zapytał, czy ma pisemną deklarację Wójtów?
 
            Pan Dyrektor odpowiedział, że występował u Wójtów jako przedstawiciel Rady Powiatu, gdyż budynki Szpitala należą do Starostwa więc i inwestowanie w te budynki należy do Starostwa. Pan Dyrektor dodał, że nie ma deklaracji na piśmie, było to tylko przygotowanie do dyskusji.
 
            Przewodniczący Rady powiedział, że na pewno Starostowie będą mieli kontakt z Dyrektorem. Budżet jest w trakcie realizacji.
 
            Pan Starosta powiedział, że z 21 na 22 grudnia 2007 r. wstąpimy do Schengen, od tego czasu przekraczanie granicy będzie bez żadnych problemów. Komenda Wojewódzka Policji, Straż Graniczna prosi o spotkanie starostów i wójtów przygranicznych miejscowości na temat przygotowania tych uroczystości w Ogrodnikach. Wniosek o przygotowanie uroczystości w Ogrodnikach wypłynął z Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Zaangażujemy do przygotowania uroczystości służby mundurowe, Zarząd Powiatu, Radę, kierowników jednostek.
 
            Pan Niedźwiedź powiedział, że są nieporozumienia odnośnie planów. Były przygotowane dwa plany – jeden na cztery drogi a drogi rozszerzony. Było głosowanie i weszły cztery drogi.
 
            Pan S. Jastrzębski powiedział, że zgłosił wniosek wypracowany na Zarządzie, później Komisje dołożyły swoje propozycje, a skoro Starosta powiedział, że należy zminimalizować ten załącznik, to on zgłosił wniosek czterech dróg wypracowanych przez Zarząd Powiatu.
           
Przewodniczący Rady powiedział, że nie należy już tego tematu podejmować.
 
            Pan Kwaterski powiedział, że Pan Niedźwiedź zarzuca mu, że na Szpital zostały przekazane pieniądze, które były przeznaczone na remonty dróg.
            Pan Niedźwiedź powiedział, że była subwencja drogowa i dla Dyrektora Kwaterskiego brakowało 400 tys., zł i z subwencji drogowej w 2003 r. zostało dla niego przekazane 400 tys. zł. i wtedy Pan Dyrektor powiedział, że te pieniądze pozyskał z zewnątrz. Kierownik PZD zbulwersował się wtedy  i wyjaśnił, że te pieniądze pochodziły z subwencji drogowej. Teraz nie ma subwencji drogowej.
            Przewodniczący Rady powiedział, że w części ma Pan Kierownik rację, ale to nie jest wina byłych radnych. Starostwo jest niedofinansowane, nie ma podatków i nie ma dochodów i z tych subwencji się utrzymuje. Powiat musi obracać się w tym, jakie środki posiadają. Trzeba zgłosić się z tym problemem do Posłów, którzy przyjeżdżają na nasz teren.
 
Przewodniczący Rady zakończył obrady wypowiadając słowa "Zamykam obrady XII Sesji Rady Powiatu”.
 
 
 
      Protokołowała                                                                                         Przewodniczył
 
 Katarzyna Mikłaszewicz                                                                               Jan Łuba 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Mikłaszewicz - Biuro Rady Powiatu.

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wytworzenia: 2007-12-07

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2007-12-21

Data modyfikacji: 2007-12-21

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2007-12-21