prot_s_IX

PROTOKÓŁ Nr IX/07
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 9 sierpnia 2007 r.
 
Obrady IX Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 13.00 a zakończyły o godz.15.00. Miały one miejsce w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
 
Ad. pkt. 1.
 
 Przewodniczący Rady przywitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
 
Ad. pkt. 2.
 
            Pan Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad:
 
1.            Otwarcie obrad.
2.            Przyjęcie porządku obrad.
3.            Przyjęcie protokołu z VIII Sesji Rady Powiatu.
4.            Interpelacje i zapytania Radnych.
5.            Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6.            Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach.
7.            Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach.
8.            Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu Gospodarki Odpadami Powiatu Sejneńskiego.
9.            Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i w szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
10.        Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Maćkowej Rudzie.
11.        Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie związane z realizacja zadań powiatu, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconych zadań.
12.        Podjęcie uchwały w sprawie zmian statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
13.        Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia limitów wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych.
14.        Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2007r.
15.        Przedstawienie przez Komisję Rewizyjną protokołu kontroli w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
16.        Sprawozdanie z działalności Komisji Stałych Powiatu Sejneńskiego za okres od początku kadencji do końca I półrocza 2007r.
17.        Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2007 r. 
18.        Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
19.        Wolne wnioski i oświadczenia Radnych. 
20.        Zamknięcie obrad.
 
         Pan Starosta przedstawił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad 3 uchwał
1. projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
2.  projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych,
3. projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2007 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
 
         Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady zaproponował nowy porządek obrad:
 
1.      Otwarcie obrad.
2.      Przyjęcie porządku obrad.
3.      Przyjęcie protokołu z VIII Sesji Rady Powiatu.
4.      Interpelacje i zapytania Radnych.
5.      Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6.      Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach.
7.      Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach.
8.      Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu Gospodarki Odpadami Powiatu Sejneńskiego.
9.      Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i w  szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego    wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu  w Maćkowej Rudzie.
11. Podjęcie uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie  zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie związane z realizacja zadań powiatu, sposobu ich       rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconych zadań.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia środków na realizację programów operacyjnych na lata 2008-2010. 
14. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2007r.
15. Przedstawienie przez Komisję Rewizyjną protokołu kontroli w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
16. Sprawozdanie z działalności Komisji Stałych Powiatu Sejneńskiego za okres od początku kadencji do końca I półrocza 2007r.
17. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
18. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2007 r.
19. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2007 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnoprawnych.  
20. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwały w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego       pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych.
21. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
22. Wolne wnioski i oświadczenia Radnych. 
23. Zamknięcie obrad.
         Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia nowego porządku obrad.
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało „za” przyjęciem przedstawionego porządku obrad, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
Ad. pkt 3.
 
            Do protokołu z poprzedniej Sesji Rady Powiatu uwag nie zgłaszano.
            Za przyjęciem protokołu z poprzedniego posiedzenia głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
Ad. pkt 4.
 
            W tym punkcie głosów nie zabierano.
 
Ad. pkt 5.
 
         Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnejw okresie
 od 13.06.2007r.-09.08.2007r.
Zarząd odbył   4 posiedzenia
 
20.06.2007
1. Ustalenie priorytetu przebudowy dróg Powiatu Sejneńskiego.
2. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego bilansu Powiatu
    Sejneńskiego za rok 2006.                            
 
26.06.2007
1. Ustalenie priorytetu przebudowy dróg Powiatu Sejneńskiego.
 
25.07.2007
1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach.
2. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku.
3. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku.
4. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2007r.
5. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie.
6. Zatwierdzenie wyboru oferenta na świadczenie usług z zakresu kultury i sportu.
7. Przyjęcie materiałów na IX Sesję Rady Powiatu.
 
03.08.2007
1. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela
    kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
 
13 czerwiec 2007r.
1. Spotkanie w SP ZOZ w Sejnach w sprawie wstępnych uzgodnień budowy OIOM
 
14 czerwiec 2007r.
1. Spotkanie młodzieży z władzami miast i powiatu na temat oczekiwań młodzieży na okres letni.
 
 
15 czerwiec 2007r.
1. Posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia- PUP Sejny
 
18 czerwiec 2007r.
1.Posiedzenie Komisji Dwustronnej Zgromadzenia Poselskiego Sejmu RP
   i Sejmu RL
 
20 czerwiec 2007r.
1. Zarząd
2. Posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach
3. Spotkanie w Ośrodku Pogranicze-Sztuk, Kultur, Narodów
4. Oficjalne rozpoczęcie konferencji EQUAL- Kukle
 
23 czerwiec 2007r.
1. Spotkanie z mieszkańcami wsi Buda Ruska- przewodniczący Łuba
 
24 czerwiec 2007r.
1.Spotkanie z Ambasadorem Japonii
  
25 czerwiec 2007r.
1.Uroczyste otwarcie seminarium „Siła Bezsilnych” Chiune Sugihara i krąg
   Solidarności z szukającymi schronienia w czas zagłady
2. Spotkanie z Krzysztofem Czyżewskim poświęcone bieżącej współpracy
 
 26 czerwiec 2007r.
1. Zarząd
2. Międzyrządowa Polsko- Litewska grupa robocza do spraw współpracy między
   naszymi krajami
 
27 czerwiec 2007r.
1. Walne Zebranie Stowarzyszenia Sołtysów Powiatu Sejneńskiego w restauracji
    Skarpa w Sejnach
 
29 czerwiec 2007r.
1. Spotkanie z przedstawicielami Wigierskiego Parku Narodowego
2. Spotkanie w Ośrodku Pogranicze- Sztuk, Kultur, Narodów- podsumowanie
    seminarium ”Siła Bezsilnych”
 
01 lipiec 2007r.
1. Zlot Zespołów Artystycznych w Burbiszkach- Spotkanie z byłym Premierem RP prof.
    Jerzym Buzkiem
 
04 lipiec 2007r.
1. Posiedzenie Konwentu Powiatów Województwa Podlaskiegow Starostwie
    Powiatowym w Siemiatyczach – wysłano wystąpienia do Związku Powiatów Polskich.
 
05 lipiec 2007r.
1. Przyjęcie z okazji Dnia Państwowego Litwy (rocznica koronacji Króla Mendoga-
    6 lipca1253) w Ambasadzie Litwy w Warszawie (Ambasador Litwy Egidijus
    Meilūnas)
2. SGGW- Spotkanie przedstawicieli uczelni rolniczych
 
06 lipiec 2007r.
1. Prezentacja Stowarzyszenia „Euroregion Niemen” w sprawie pozyskiwania
   środków z funduszy pomocowych Unii Europejskiej oraz prezentacja rozbudowy
   Szpitala Powiatowego w Sejnach
 
09 lipiec 2007r.
1. Spotkanie z Merem Łoździej w sprawie tworzenia Wolnej Strefy Ekonomicznej
2. Spotkanie Sołtysów (Stary Zarząd +Nowy Zarząd)
 
10 lipiec 2007r.
1. Spotkanie dotyczące wypracowania wspólnego stanowiska powiatów w sprawie
    finansowania Powiatowego Zespołu Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności –
    Urząd Miasta w Suwałkach – wysłano pismo do Wojewody Podlaskiego o zwiększenie   budżetu na ten cel.
 
11 lipiec 2007r.
1. Uroczystości patriotyczne z okazji wydania monografii oddziału Jana Sadowskiego
    i Piotra Burdyna „ Po dolinach i po górach” autorstwa Bartłomieja Rychlewskiego-
    Klub Garnizonowy w Suwałkach , wcześniej złożenie kwiatów pod pomnikiem w
   Gibach
 
12 lipiec 2007r.
1. Spotkanie z Biskupem Ełckim Jerzym Mazurem – rozmowa o Klasztorze.
2. Spotkanie z Panią Ostrowską- Państwowa Inspekcja Pracy w Suwałkach – koncepcja powstania Powiatowej Komisji ds. Bezpieczeństwa w Rolnictwie.
 
13 lipiec 2007r.
1. Spotkanie z P. Małkińskim i P. Wydrą +księgowe w sprawie projektu na zajęcia
    pozalekcyjne
 
19 lipiec 2007r.
1. Posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w
    Sejnach – w finansowaniu Stowarzyszenia pomogą samorządy gminne.
2. Spotkanie w Gibach dot. Apelu Poległych
3. Spotkanie ze Stowarzyszeniem Przedsiębiorców w Sejnach
 
20 lipiec 2007r.
1. Obchody „Święta Policji „ w Komendzie Powiatowej Policji w Sejnach
2. Uroczyste otwarcie wystawy „Zaginieni w Obławie Augustowskiej (Lipiec 1945r.) w
    Muzeum Genocidu w Wilnie
 
21 lipiec 2007r.
1. Międzynarodowa konferencja naukowa w Augustowie pt. „ Pierwszy rok władzy
    sowieckiej na Białorusi , Litwie i w Polsce”.
 
22 lipiec 2007r.
1. Uroczysta msza święta z okazji 62. rocznicy obławy lipcowej 1945r.
 
23 lipiec 2007r
2. Spotkanie w Puńsku w sprawie przekazania stołówki i kuchni
 
29 lipiec 2007r.
1. Uroczystości obchodów 60-lecia OSP w Smolanach
2. Ogólnoświatowe Regaty Łódek Okrągłych w Kuklach – P. St. Jastrzębski i P. L.
    Fidrych
 
30 lipiec 2007r.
1. Podpisanie umowy pomiędzy Starostwem Powiatowym w Sejnach a Zakładem
    Ogólnobudowlanym „Ułanowicz - Świerzbin” na budowę Sali gimnastycznej wraz z
    zapleczem w szkole Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Jezykiem
    Nauczania w Puńsku
 
31 lipiec 2007r.
1. Sesja Rady Gminy Puńsk
2. Spotkanie z cyklu „Dziedzictwo Kulturowe Sejn i Sejneńszczyzny Ośrodek
 „Pogranicze-Sztuk, Kultur, Narodów”
 
01 sierpnia 2007r.
1. Spotkanie z Suwalską Radą Federacji Stowarzyszeń Naukowo- Technicznych
    NOT w Suwałkach
 
05 sierpnia 2007r.
1. Uroczystości z okazji150 lat istnienia i działalności Zgromadzenia Sióstr Rodziny
    Maryi w Sejnach
 
06 sierpnia 2007r.
1. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim
           
            Pan E. Kuklewicz – została powołana do pełnienia obowiązków nowa Pani Dyrektor w Puńsku, dlaczego nie została zaproszona na Sesję? Pan E. Kuklewicz dodał, że radni chcieliby poznać nową Panią Dyrektor i zapoznać się z jej koncepcją funkcjonowania szkoły.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński – Pani I. Bobin – obecna Pani Dyrektor złożyła rezygnację z funkcji dyrektora z dniem 31 sierpnia br. Pan Starosta poprosił środowisko Puńska o wytypowanie kandydata na stanowisko dyrektora. Zaproponowano Panią Irenę Marcinkiewicz, która obecnie jest dyplomowaną nauczycielką matematyki w tej szkole. Jest to osoba operatywna, aktywna. Nie ma jeszcze skończonego kursu zarządzania oświatą. Na najbliższą Sesję zostanie zaproszona, ponadto Pani Irena Marcinkiewicz będzie pełniła obowiązki Dyrektora od dnia 1 września 2007 r.
W momencie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora, wtedy zostanie przedstawiona koncepcja rozwoju ZSO w Puńsku.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady powiedział, że Pani Irena Marcinkiewicz zostanie zaproszona na posiedzenie Komisji Zdrowia, Oświaty i Problematyki Społecznej.
 
            Pan Przewodniczący dodał też, że nie doszło do spotkania Pana Starosty z pracownikami Warsztatów Terapii Zajęciowej, gdzie pracownicy obawiają się zwolnień.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński powiedział, że rozmowy prowadzone były z Zarządem WTZ. W tej chwili jest sezon urlopowy, po powrocie pracowników z urlopów, dojdzie do spotkania również z pracownikami.
 
Ad. pkt 6.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady – każdy z radnych otrzymał wraz z zaproszeniem na Sesję informacje, że sprawozdanie Komendy Policji oraz Straży Pożarnej i sprawozdanie z realizacji Powiatowego Planu Gospodarki Odpadami jest do wglądu w Biurze Rady Powiatu, każdy radny miał możliwość zapoznania się z tymi materiałami. 
Pan Przewodniczący poprosił też radnych o przekazanie do Biura Rady Powiatu adresów mail.
            Pan J. Łuba – przewodniczący Rady Powiatu przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach.
Uwag do sprawozdania nie było.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/58/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach /zał. nr 3/.
 
             
Ad. pkt 7.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady powiedział, że Komenda Straży Pożarnej przedstawiła obszerne sprawozdania z działalności za 4 lata.
Pytań do sprawozdania nie było.
 
            Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało „za” przyjęciem projektu uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/59/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie rozpatrzenia sprawozdania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach /zał. nr 4/.
 
Ad. pkt 8.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu Gospodarki Odpadami Powiatu Sejneńskiego.
Pytań i uwag do sprawozdania nie było.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało „za” przyjęciem projektu uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/60/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji Planu Gospodarki Odpadami Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 5/.  
           
Ad. pkt 9.
 
            Pan J. Łuba - Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Pan Przewodniczący dodał, że na ostatniej Sesji podejmowana była już ta uchwała, jednak należało dodać paragraf o zamieszczeniu tej uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/61/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie ustalenia zasad udzielania i rozmiaru zniżek godzin nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w placówce oświatowej i szkołach prowadzonych przez Radę Powiatu w Sejnach oraz szczegółowych zasad zwalniania tych nauczycieli od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych /zał. nr 6/.
 
Ad. pkt 10.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Maćkowej Rudzie.
 
            Uwag do powyższego projektu nie było.
           
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/62/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie nadania statutu Szkolnemu Schronisku Młodzieżowemu w Maćkowej Rudzie /zał. nr 7/.
 
Ad. pkt 11.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie związane z realizacją zadań powiatu, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconych zadań.
 
            Uwag do powyższego projektu uchwały nie było.
 
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/63/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne inne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie związane z realizacją zadań powiatu, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconych zadań /zał. nr 8/.
 
Ad. pkt 12.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w statucie SP ZOZ w Sejnach.
 
            Pani A. Witkowska zapytała:
- dlaczego wykreślony jest § 26;
- dlaczego zmieniono § 32, gdzie wprowadzono, że Zakład sam decyduje o podziale zysku? Pani A. Witkowska uważa, że Rada Społeczna w tej sprawie powinna wyrazić swoją opinię.
 
            Pan A. Wilczewski – Zastępca Dyrektora SP ZOZ w Sejnach powiedział, że zmiana statutu jest wyłącznie dostosowaniem go do ustawy o zakładach opieki zdrowotnej. O podziale zysku jest mowa w § 59 tejże ustawy.
Narodowy Fundusz Zdrowia jest podstawowym płatnikiem SP ZOZ, natomiast zmiana w statucie powoduje, że Zakład będzie mógł również otrzymywać darowizny, spadki.
Pan Wilczewski dodał też, że posiadają pozytywną opinię Radcy Prawnego zatrudnionego w SP ZOZ.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady – jest również pozytywna opinia Radcy Prawnego Starostwa Powiatowego w Sejnach.
 
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nie było głosów przeciwnych, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/64/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie wprowadzenia zmian w statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 9/.
 
Ad. pkt 13.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady poprosił Pana Starostę o przedstawienie projektu uchwały w sprawie określenia środków na realizację programów operacyjnych na lata 2008-2010.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński powiedział, że wpłynęło pismo z Urzędu Marszałkowskiego, z którego wynika, że należy przekazać informację o środkach planowanych na realizację programów operacyjnych. Bardzo trudno jest określić te plany, gdyż nie zostały określone warunki korzystania z funduszy unijnych. Istnieje możliwość, że jeśli nie zostaną opracowane takie plany, to Powiat nie będzie mógł korzystać z programów.
 
            Pan E. Kuklewicz powiedział, że należy rozszerzyć ten plan o drogę Frącki – Tartaczysko – Sarnetki.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił najnowszy opracowany załącznik do projektu uchwały, w skład, którego weszły następujące zadania:
 
- droga Poćkuny – Berżniki,
- droga Świackie – Bosse – Berżałowce,
- droga Krasnopol – Żłobin –Jeziorki,
- drogaSzołtany-Puńsk-Wojtokiemie,
- droga Żubrówka-Maćkowa Ruda-Wysoki Most-Pogorzelec-Giby,
- drogi powiatowa -ulica Świerczewskiego w Sejnach,
- droga Frącki-Dworczysko-Łoski-Mikaszówka,
-modernizacja stacji uzdatniania wody oraz pomieszczeń na odpady medyczne szpitala powiatowego SP ZOZ w Sejnach,
- termomodernizacja budynku poradni chirurgicznej i administracji oraz budynków garażowo-warsztatowych SP ZOZ w Sejnach,
- rozbudowa budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku wraz z rozbudową kotłowni,
- adaptacja pomieszczeń oświatowych na potrzeby Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sejnach,
- modernizacja budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach.
- rozbudowa szpitala powiatowego SP ZOZ w Sejnach
 
            Pan A. Niedźwiedź – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach powiedział, że w tych programach największą szansę mają:
- drogi, które są przedłużeniem dróg wojewódzkich,
- drogi, które łączą się z drogami regionalnymi,
- drogi, które łączą się z drogą krajową.
 
Kryteria te spełnia droga: Giby – Poćkuny – Berżniki.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady – ten plan jest bardzo szeroki, żeby chociaż jedną drogę udało się zrealizować, to będzie bardzo dobrze. Obecnie środki unijne są zablokowane. Ponadto Kierownik PZD z Panem W. Liszkowskim – Wójtem Gminy Puńsk, był na spotkaniu w UMWP i tam otrzymał szersze informacje na temat remontowania dróg i możliwości pozyskania środków unijnych. Pan Przewodniczący dodał też, że nie jest przeciwny temu, aby do planu wnieść drogę Frącki – Tartaczysko – Sarnetki.
 
            Pani M. Puza powiedziała, że do planu należy wnieść wszystkie drogi powiatowe.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński – nie możemy wnieść wszystkich dróg, ponieważ zarzucą nam, że nie spełniamy warunków. Musimy przecież na wkład własny mieć pieniądze.
 
            Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński – żeby pozyskać środki unijne, najpierw trzeba zrealizować zadanie za własne pieniądze, a później zostaną zwrócone.
 
            Pan S. Jastrzębski zaproponował, aby w planie ująć następujące drogi: pierwsze cztery drogi przedstawione przez Pana Przewodniczącego.
- Poćkuny – Berżniki.
- Świackie – Bosse – Berżałowce,
- Krasnopol – Jeziorki,
- Szołtany – Puńsk – Wojtokiemie
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady jeszcze raz przedstawił drogi zgłoszone do remontu:
- Poćkuny – Berżniki,
- Świackie – Bosse – Berżałowce,
- Krasnopol – Jeziorki,
- Szołtany – Puńsk – Wojtokiemie
i zarządził głosowanie w sprawie tego wniosku.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: „za” głosowało 8 radnych, przeciwko 4 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu.
            Wniosek został przyjęty.
 
             Pani L. Fidrych powiedziała, że z każdego okręgu oprócz Sejn jest zgłoszona jedna droga to należy do planu włączyć remont ulicy Świerczewskiego w Sejnach.
 
            Pan E. Kuklewicz powiedział, że został wprowadzony w błąd, ponieważ otrzymał wraz z zaproszeniem inny załącznik do uchwały i on nie znał rozszerzonej wersji.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady powiedział, na posiedzeniach Komisji radni mieli możliwość zgłaszania swoich propozycji do planu. Ponadto został wniesiony tylko jeden wniosek, o remont czterech dróg, nikt nie zgłosił wniosku o remont większej ilości dróg.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie określenia środków na realizację programów operacyjnych na lata 2008-2010.
            W glosowaniu brało udział 15 radnych: 12 głosowało „za” projektem uchwały, 1 radny głosował przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/65/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie określenia środków na realizację programów operacyjnych na lata 2008-2010 /zał. nr 10/.
 
 
 
Ad. pkt 14.
 
            Pani A. Kimszal – p.o. Skarbnika Powiatu przedstawiła informację o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2007 r.
Uwag i pytań nie było.
 
            Pan J. Łuba Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2007 r.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało „za” przyjęciem informacji, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było /informacja – zał. nr 11/.
 
Ad. pkt 15.
 
            Pan J. Bludzis – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił protokół z kontroli w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach:
 
 
”Protokół Nr 2/07
 
z planowej kontroli przeprowadzonej przez członów Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejny w SP ZOZ w Sejnach.
 
            Zgodnie z planem kontroli Komisji Rewizyjnej na rok 2007 zatwierdzonym Uchwałą Nr IV/26/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dn. 12.02.2007 r. w dn. 18 maja 2007 r. Komisja w składzie :
1.      Józef Bludzis – przewodniczący,
2.      Lech Kulesza – sekretarz
3.      Genowefa Andrulewicz – członek
4.      Elżbieta Falejczyk – członek
5.      Eugeniusz Kuklewicz- członek
 
przeprowadziła kontrolę w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej              w Sejnach.
 
            Kontroli poddana została problematyka, która najbardziej nurtowała członków Rady,   a mianowicie:
            -struktura zatrudnienia oraz koszty administracyjne SP ZOZ, w tym: szpitala, poradni    specjalistycznych, POZ,
            - koszty podróży służbowych,
            - rozdysponowanie funduszu socjalnego.
 
            Członkowie Komisji skorzystali z informacji pisemnych przekazywanych przez SP ZOZ do Starostwa oraz informacji bezpośrednio przekazanych przez dyrektora placówki Pana Waldemara Kwaterskiego oraz głównego księgowego Pana Bronisława Sienkiewicza.
Komisja ponadto wystąpiła o przedstawienie dodatkowych informacji na piśmie. Dotyczyć one miały:
-   szczegółowego zestawienia ponoszonych kosztów utrzymania oddziału położniczo- ginekologicznego /poniesiono straty w wys. 42.617,- zł/ oraz poradni specjalistycznych            / zdrowia psychicznego, rehabilitacyjnej, dermatologicznej/ poniesiona strata – 40.849,- zł/
-    zestawienia liczby przyjęć pacjentów szpitalu z podziałem na poszczególne POZ-y,
-     przyczyn wysokich kosztów sądowych /30.502,- zł/,
-      wysokości kosztów podróży , w tym personelu medycznego,
 
            W wyniku uzyskanych informacji oraz na podstawie posiadanej dokumentacji stwierdza się, iż:                                                                                                                         1.SP ZOZ w Sejnach w roku 2006 pomyślnie realizował przyjęte na siebie zadania w zakresie świadczeń medycznych i uzyskał dodatni wynik finansowy w wysokości 312.692,- zł.            
 
2. Na szczególna uwagę zasługuje wynik finansowy uzyskany z działalności medycznej, w tym szpitala, zakładu opiekuńczo-pielęgnacyjnego oraz Poradni Chirurgicznej i Urazowo-Ortopedycznej. Poradnie specjalistyczne rok finansowy zamknęły dochodem w wys.30.463,- zł.                                                                                                                                                   
 
3. Strata w wys. 40.849,- zł poniesiona została przez poradnie: zdrowia psychicznego, rehabilitacyjną i dermatologiczną. Według wyjaśnień dyrekcji ZOZ strata wynika ze względu na dobro pacjenta.
 
4. W roku 2006 szpital przyjął 4089 pacjentów, tym: na oddziale dziecięcym – 690, oddz. wewn. 1119, oddz. poł. – gin. 796, oddz. chirurg. 1484.
 
5.   W roku 2006 Pogotowie Ratunkowe osiągnęło dochód w kwocie 4.344,- zł i jest wynikiem zbliżonym do wyniku z roku poprzedniego.
 
6. Koszty sądowe w wysokości 30.502 zł w zdecydowanej części (22.214 zł) stanowiły koszty sądowe oraz wypłacono odszkodowanie dla byłej pracownicy dr Jolanty Wiśniewskiej.
 
7. Na koszty podróży służbowych w kwocie 17.191 zł składają się koszty delegacji:
- administracji w wysokości 12.868 zł,
- personelu medycznego – 4.323 zł.
 
8. W SP ZOZ w Sejnach zatrudnionych jest obecnie 186 osób, w tym:
- lekarze medycyny – 15 osób,
- inni z wyższym (mgr farmacji, kapelan szpitalny itp.) – 5 osób,
- technicy medyczni – 8 osób,
- pielęgniarki – 67 osób,
- położne – 18 osób,
- pozostały średni – 15 osób,
- administracja – 11 osób,
- personel niższy – 21 osób,
- obsługa gospodarcza 26 osób.
 
 9. Członkowie Komisji uzyskali wiele innych ich interesujących cennych informacji i danych finansowych i organizacyjnych dotyczących działalności SP ZOZ.
 
10. Członkowie Komisji nie uzyskali informacji dotyczącej rozdysponowania środków funduszu socjalnego, która to informacja, zgodnie z prawem, nie musi być udostępniona organowi prowadzącemu.
 
 
Podpis dyr. SP ZOZ …………………….                    Podpisy członków Komisji Rewizyjnej
1.      …………………………
2.      …………………………..
3.      ………………………….
4.      …………………………..
5.      ……………………………
 
 
Załączniki:
  1. Pismo SP ZOZ z dnia 12.06.2007 r.
  2. Pismo SP ZOZ z dnia 02.08.2007 r.
 
Sejny, dn. 9 sierpnia 2007 r. „
 
 
Pan J. Bludzis dodał, że protokół został podpisany przez wszystkich członków Komisji Rewizyjnej, Komisja nie otrzymała jednak informacji na temat przyjęć pacjentów do Szpitala z podziałem na poszczególne poz.  
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady powiedział, że Komisja nie otrzymała wszystkich informacji, a skoro SP ZOZ występuje do Rady Powiatu o pieniądze, to powinni udostępnić wszystkie informacje.
 
            Pan A. Wilczewski powiedział, że nie była udzielona informacja na temat funduszu świadczeń socjalnych, ale obecnie są wypłacane nadlimity i część pieniędzy została przekazana na konto funduszu świadczeń socjalnych.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady zapytał, czy mógłby, jako radny, otrzymać informację na temat przyjmowania pacjentów z podziałem na poszczególne poz?
 
            Pan A. Wilczewski – jest bardzo dużo pacjentów spoza naszego powiatu
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady - jeśli pacjent jest kierowany na badania dodatkowe do Szpitala z poz, to czy poz opłaca to badanie, czy Szpital wówczas zarabia na tym?
 
            Pan A. Wilczewski odpowiedział, że tak.
 
            Pan J. Łuba zapytał, czy poz funkcjonujący w strukturach SP ZOZ, również opłaca badania?
 
            Pan A. Wilczewski odpowiedział, że nie.
 
Ad. pkt 16.
 
            SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI REWIZYJNEJ za okres: początek kadencji – I półrocze 2007 r.
 
Komisja w składzie:
  • Józef Bludzis,
  • Elżbieta Falejczyk,
  • Lech Kulesza,
  • Eugeniusz Kuklewicz,
  • Genowefa Andrulewicz
 
Odbyła 5 posiedzeń.
 
Komisja:
  • Przyjęła plan pracy na 2007 r.,
  • Opiniowała sprawozdanie z realizacji budżetu powiatu w 2006r.,
  • Przyjęła wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu.
 
Komisja Rewizyjna przeprowadziła 2 kontrole: w Powiatowym Urzędzie Pracy oraz Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach. Protokoły z kontroli zostały przedstawione Radzie Powiatu Sejneńskiego.
 
 
                                                                                                          Przewodniczący
                                                                                                           Józef Bludzis”
 
 
„SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI PORZĄDKU PUBLICZNEGO, ROLNICTWA I LEŚNICTWA za okres: początek kadencji – I półrocze 2007 r.
 
 
Komisja działa w składzie:
  • Jan Nowel,
  • Eugeniusz Kuklewicz,
  • Anna Witkowska,
  • Genowefa Andrulewicz,
  • Stanisław Jastrzębski,
  • Józef Miszkiel
 
Odbyła 7 posiedzeń.
 
Komisja:
  • Przyjęła plan pracy na 2007r.,
  • Opiniowała projekt budżetu Powiatu na 2007r.,
  • Przyjęła informację KPPPSP w Sejnach o stanie porządku i ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu Sejneńskiego w 2006r.,
  • Przyjęła informację KPP w Sejnach o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w Powiecie Sejneńskim za rok 2006,
  • Przyjęła projekt powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli,
  • Dokonała oceny wykonania budżetu za I półrocze.
 
 
                                                                                                                      Przewodniczący
                                                                                                                          Jan Nowel”
 
 
„SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW za okres: początek kadencji – I półrocze 2007 roku
 
 
Komisja w składzie:
  • Józef Miszkiel,
  • Romuald Witkowski,
  • Stanisław Jastrzębski,
  • Lucyna Fidrych,
  • Małgorzata Puza,
  • Jan Łuba
 
odbyła 8 posiedzeń.
 
Komisja:
  • Przyjęła plan pracy na 2007 r.,
  • Opiniowała budżet na 2007 r.,
  • Opiniowała zmiany w budżecie powiatu na 2007r.,
  • Analizowała sprawy finansowe powiatu,
  • Dokonała oceny wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2007r.
 
 
                                                                                                          Przewodniczący
                                                                                                           Józef Miszkiel”
 
 
„SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI KULTURY, OŚWIATY, ZDROWIA I PROBLEMATYKI SPOŁECZNEJ za okres: początek kadencji – I półrocze 2007r.
 
Komisja działa w składzie:
- Elżbieta Falejczyk,
- Ryszard Grzybowski,
- Antoni Baudzis,
- Lech Kulesza,
- Lucyna Fidrych,
- Małgorzata Puza,
- Józef Bludzis
odbyła w wymienionym okresie 9 posiedzeń.
 
Komisja:
  • Przyjęła plan pracy na 2007r.,
  • Opiniowała budżet na 2007r.,
  • Przyjęła projekt regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński w roku 2007,
  • Przyjęła projekt regulaminu przyznawania zasiłku pieniężnego na pomoc zdrowotną dla nauczycieli w szkołach i placówkach,
  • Opiniowała projekt uchwały w sprawie przekazania prowadzenia ZSTR w Sejnach dla Ministra Rolnictwa,
  • Opiniowała projekt Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sejneńskim na lata 2007-2013,
  • Odbyła spotkanie z Dyrektorem SP ZOZ w Sejnach na temat bieżącego funkcjonowania SP ZOZ,
  • Dokonała oceny wykonania budżetu Powiatu za I półrocze 2007 r.,
  • Odbyła spotkanie z Komisją Oświaty Rady Gminy Sejny na temat przekazania do prowadzenia Powiatowi Sejneńskiemu Gimnazjum Nr 2 w Sejnach.
  • Zorganizowała bezpłatne badania mammograficzne w maju 2007 roku dla kobiet w wieku 50-59 lat z terenu Miasta Sejny, Gminy Sejny, Krasnopol, Puńsk i Giby.
 
                                                                                                          Przewodnicząca:
                                                                                                          Elżbieta Falejczyk „   
 
 
 
Ad. pkt 17.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński, powiedział, że kredyt ten jest zaciągany na remont ul. Szkolnej w Puńsku. Zostało zawarte porozumienie z Wójtem Gminy Puńsk, gdzie 50% remontu finansuje Powiat, a druga część – Wójt Gminy Puńsk.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało „za” przyjęciem projektu uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/66/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego /zał. nr 12/.
 
Ad. pkt 18.
 
            Pani A Kimszal – p.o. Skarbnika Powiatu przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2007 r.
Pytać do projektu uchwały nie było.
 
            W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało „za” przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/67/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2007 r. /zał. nr 13/.
 
 
Ad. pkt. 19.
 
            Pan J. Łuba Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2007 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
 
            Pani A. Kimszal – p.o. Skarbnika Powiatu dodała, że zmiana polega na przesunięciu środków z działu bariery architektoniczne do działu turnusy rehabilitacyjne.
           
            W głosowaniu brało udział 15 radnych, 15 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
      W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr IX/68/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2007 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych /zał. nr  14/.
 
 
Ad. pkt. 20.
 
            Pan J. Łuba – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński powiedział, ze nieduża jest zmiana , około 30-40 zł, Powiatowy Zarząd Dróg i Powiatowy Urząd Pracy zmieszczą się w swoich budżetach.
 
            W głosowaniu nad projektem uchwały brało udział 5 radnych: 15 glosowało „za” przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr IX/69/07 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 9 sierpnia 2007 r. zmieniającą uchwałę w sprawie uzgodnienia wartości jednego punktu w złotych niezbędnego do określenia wynagrodzenia zasadniczego pracowników jednostek organizacyjnych Powiatu Sejneńskiego, w tym pracowników na stanowiskach obsługi i pomocniczych /zał. nr 15/.
 
Ad. pkt. 21.
 
            W tym punkcie głosu nie zabierano.
 
Ad. pkt 22.
 
            Pan R. Grzybowski – Starosta Sejneński powiedział, że na temat remontów dróg jeszcze wielokrotnie będą prowadzone rozmowy, wtedy, gdy zostaną ogłoszone konkursy.
 
            Pan Starosta powiedział, że Dyrektor SP ZOZ w Sejnach podchodzi do przetargu na dwie karetki. W najbliższym czasie przyjedzie firma z Krakowa, która przedstawi ofertę karetek z podwoziem Mercedesa. Jest ona bardzo dobrze wyposażona i funkcjonalna. Po zakupie nowych karetek wyeliminowane zostaną Polonezy.
           
 
Przewodniczący Rady zakończył obrady wypowiadając słowa "Zamykam obrady IX Sesji Rady Powiatu”.
 
 
 
 
      Protokołowała                                                                                         Przewodniczył
 
 Katarzyna Mikłaszewicz                                                                               Jan Łuba 
 
 
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wytworzenia: 2007-08-15

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2007-09-17

Data modyfikacji: 2007-10-09

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2007-09-17