Starosta Powiatu Sejneńskiego

KOMPETENCJE STAROSTY

 

1. Do zadań i kompetencji Starosty należy:

1) reprezentowanie Powiatu i Starostwa na zewnątrz;
2) zwoływanie, przewodniczenie i kierowanie pracą Zarządu;
3) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych;
4) powoływanie i kierowanie pracą Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;
5) wykonywanie funkcji pracodawcy w stosunku do pracowników Starostwa, określanie polityki kadrowej i płacowej w Starostwie;
6) nadzór nad przestrzeganiem prawa przez wszystkie komórki organizacyjne oraz jego pracowników;
7) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Starostwa oraz w sprawach majątkowych w imieniu powiatu;
8) wydawanie zarządzeń, jako kierownik starostwa i innych, o ile przepisy prawa tak stanowią,
9) udzielanie upoważnień Wicestaroście, Sekretarzowi, Skarbnikowi, Kierownikom Wydziałów lub innym pracownikom Starostwa do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
10) udzielanie upoważnień Kierownikom i pracownikom jednostek organizacyjnych do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
11) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od członków Zarządu, Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz osób wydających decyzje w jego imieniu;
12) przyjmowanie mieszkańców Powiatu w sprawach skarg i wniosków;
13) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między Wydziałami;
14) wykonywanie zwierzchnictwa  w stosunku do powiatowych służb, inspekcji i straży;
15) wykonywanie zwierzchnictwa służbowego w stosunku do kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży;
16) dokonywanie oceny podległych Kierowników Wydziałów, Samodzielnych Stanowisk oraz Kierowników jednostek organizacyjnych.

3. Starosta inicjuje i organizuje prace nad kierunkami rozwoju społeczno – gospodarczego Powiatu.

4. Starosta bezpośrednio koordynuje i nadzoruje działalność:

1) Wicestarosty;
2) Sekretarza;
3) Skarbnika;
4) Powiatowego Rzecznika Konsumentów;
5) Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
6) Wydziału Komunikacji i Dróg;
7) Samodzielnego stanowiska pracy ds. archiwum zakładowego, kontroli, ABI;
8) Wieloosobowego stanowiska pracy do spraw zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych;
9) Wieloosbowego stanowiska pracy do spraw ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa;
10) Geodety Powiatowego;
11) Radcy Prawnego.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Pawlukanis

Wprowadzający: Henryka Pawlukanis

Data wprowadzenia: 2004-08-13

Data modyfikacji: 2016-07-04

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2004-08-13