Zarządzenie 27 z 2006roku

Zarządzenie Nr 27 /06
z dnia: 18 grudnia 2006r.
w sprawie: zasad przyznawania i korzystania ze służbowego telefonu komórkowego

 

§ 1

Przyznawanie służbowych telefonów komórkowych
1. Służbowe telefony komórkowe przyznawane są do zapewnienia łączności w sprawach służbowych:
a) Staroście Sejneńskiemu
b) Wicestaroście Sejneńskiemu
c) Pracownikom Starostwa Powiatowego w Sejnach
2. Jako zasadę przyjmuje się następujące limity:
Staroście Sejneńskiemu Ryszardowi Grzybowskiemu - do 300 zł. miesięcznie ,
Wicestaroście Sejneńskiemu Romualdowi Witkowskiemu - do 250 zł miesięcznie,
Sekretarzowi Powiatu Markowi Ślusarz - do 70 zł miesięcznie
Józefowi Ragielowi Inspektorowi - do 70 zł miesięcznie,
Bogdanowi Kowalewskiemu Specjaliście - do 40 zł miesięcznie.
3.Markę telefonu oraz jego wyposażenie ustala pracodawca .
4.Pracownikowi można przydzielić jeden służbowy telefon komórkowy oraz jedną aktywację numeru operatora komórkowego.


§ 2
Wydawanie służbowych telefonów komórkowych
1.PrzydzielenieStaroście,Wicestaroście , pracownikowi Starostwa służbowego telefonu komórkowego jest uwarunkowana złożeniem w Wydziale Ogólnym Starostwa oświadczenia w dwóch egzemplarzach, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszych Zasad. Jeden egzemplarz oświadczenia wpinany jest do akt osobowych pracownika.
2.Wydanie służbowych telefonów komórkowych następuje po podpisaniu oświadczenia ,o którym mowa w ust. 1.
 
§ 3
Limity za korzystanie ze służbowych telefonów komórkowych i plany taryfowe
1.Należności wynikające z otrzymanych faktur za korzystanie ze służbowych telefonów komórkowych są regulowane w całości przez Starostwo. Jednocześnie stosowane są limity, których przekroczenie powoduje obciążenie pracownika przez Starostwo poniesionymi kosztami powyżej limitu na zasadach niżej opisanych.
2.Limit miesięczny za korzystanie ze służbowych telefonów komórkowych jest to górna granica kwoty za abonament i usługi telekomunikacyjne (bez podatku VAT), odnosząca się do jednego okresu rozliczeniowego i w pełni pokrywana przez Starostwo.
3.Limit pokrywa należność za abonament, połączenia telefoniczne (również w roamingu ), SMS (bez SMS specjalny) i inne usługi aktywowane dla danego numeru przez upoważnionych pracowników Starostwa. Użytkownik służbowego telefonu komórkowego obciążany będzie pełnymi kosztami samodzielnie aktywowanych usług, kosztami połączeń z numerami 0-700... i kosztami wysłania SMS specjalny.
4.W przypadku przekroczenia przez pracownika przyznanego limitu miesięcznego, o którym mowa w ust. 2, Starostwo wystawia pracownikowi notę księgową i potrąca należność wynikającą z noty księgowej, z przysługującego pracownikowi wynagrodzenia za pracę, zgodnie z podpisanym przez pracownika oświadczeniem, o którym mowa w § 2 ust. 1.
5.Należność, o której mowa w ust. 4, na pisemny wniosek pracownika skierowany do Starosty , może zostać rozłożona na raty płacone w okresach miesięcznych, gdy jej wysokość przekracza 50% miesięcznego wynagrodzenia netto pracownika.
6.Pracownik może wystąpić z wnioskiem o zwrot potrąconej z wynagrodzenia należności z tytułu przekroczenia limitu, jeżeli wykaże, że przekroczenie limitu nastąpiło w związku z rozmowami służbowymi. Wniosek powinien być zaakceptowany przez Starostę , a zwrot potrąconej należności zostanie udokumentowany fakturą korygującą.

§ 4

Budżetowanie kosztów korzystania ze służbowych telefonów komórkowych
1.Koszty z tytułu korzystania ze służbowych telefonów komórkowych, w tym także koszty zakupu, napraw, eksploatacji, winny być uzgodnione z Sekretarzem Starostwa.

§ 5

Prawa i obowiązki użytkownika
1.Do podstawowych praw i obowiązków pracownika w zakresie korzystania ze służbowego telefonu komórkowego należy:
a) posiadanie włączonego służbowego telefonu komórkowego również poza godzinami pracy określonymi w Regulaminie Pracy, jak też w dni wolne od pracy,
b) nieudostępnianie osobom trzecim służbowego telefonu komórkowego, a w szczególności zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich,
c) należyta dbałość o mienie Starostwa jakim jest służbowy telefon komórkowy, w tym informowanie przełożonego o każdym przypadku utraty służbowego telefonu komórkowego,
d) przy korzystaniu z usługi roamingu międzynarodowego poza Polską pracownik ma prawo wybrać dowolnego, dostępnego operatora partnera sieci międzynarodowej w roamingu międzynarodowym.
2.W przypadku utraty służbowego telefonu komórkowego użytkownik jest zobowiązany do natychmiastowego zablokowania numeru u operatora, a następnie zgłoszenia tego faktu Kierownikowi Wydziału Ogólnego . Jeżeli utrata telefonu nastąpiła na skutek kradzieży, rozboju albo w innych okolicznościach wskazujących na popełnienie przestępstwa, niezbędne jest zgłoszenie tego faktu policji.
3.W przypadku opóźnienia lub niedopełnienia obowiązków określonych w ust. 2 pracownik pokrywa należności wynikające z rachunku telefonicznego za okres od chwili zaginięcia lub kradzieży telefonu lub jego utraty na skutek w/w okoliczności, do chwili dopełnienia obowiązków określonych w ust. 2.
4.Służbowe telefony komórkowe wraz z akcesoriami powierzane są pracownikom z obowiązkiem zwrotu, w związku z czym ponoszą oni pełną odpowiedzialność materialną za szkodę powstałą w tym mieniu, w szczególności w przypadku uszkodzenia, zagubienia lub kradzieży. W takim przypadku pracownik zobowiązany jest także do pokrycia rzeczywistych kosztów poniesionych przez Starostwo w związku z zakupem i przekazaniem do używania pracownikowi w zamian za uszkodzony, zagubiony lub skradziony telefon komórkowy lub akcesoria nowego telefonu komórkowego.
5.Użytkownik służbowego telefonu komórkowego może się uwolnić od odpowiedzialności materialnej, o której mowa w ust. 4, jeżeli wykaże (udowodni), że szkoda powstała z przyczyn od niego niezależnych i dostarczy do właściwej komórki w Starostwie stosowne w tym zakresie dowody.
6.Decyzję o uwolnieniu pracownika od odpowiedzialności materialnej, o której mowa w ust. 4, podejmuje Starosta.


§ 6
Utrata prawa do używania służbowego telefonu komórkowego
1.Starosta oraz Wicestarosta tracą prawo do używania służbowego telefonu komórkowego z dniem wygaśnięcia kadencji.
2.Pracownik Starostwa traci prawo do używania służbowego telefonu komórkowego z dniem:
a) cofnięcia decyzji o przyznaniu służbowego telefonu komórkowego,
b) wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o pracę.
3. Z wyjątkiem przypadków, gdy Starosta postanowi inaczej, pracownik Starostwa traci prawo do używania służbowego telefonu komórkowego na okres:
a) urlopu bezpłatnego trwającego dłużej niż 1 miesiąc,
b) urlopu macierzyńskiego,
c) urlopu wychowawczego.
4. Wydział Ogólny Starostwa zobowiązany jest do dostarczenia informacji, o których mowa w ust. 2 i 3 do Wydziału Finansowego .
5.Użytkownik zobowiązany jest do zwrotu służbowego telefonu komórkowego w terminie 3 dni od dnia utraty prawa do jego używania. W przeciwnym razie numer telefonu zostaje zablokowany u operatora, a pracownik (lub były pracownik) zostanie obciążony kosztem usług za okres od dnia utraty prawa do używania służbowego telefonu komórkowego oraz kosztem aparatu telefonicznego odpowiadającym jego rzeczywistej wartości.

§ 7
Ewidencja rzeczowa i finansowa
1.Wydział Finansowy zobowiązany jest do rozliczania pracowników ,wystawienia not księgowych z tytułu korzystania ze służbowych telefonów komórkowych, potrącania z wynagrodzenia za pracę kwot wynikających z przekroczenia ustalonych limitów.
2.Ewidencja rzeczowa powinna zawierać w szczególności następujące dane:
imię i nazwisko, komórka organizacyjna Starostwa , stanowisko, numer telefonu komórkowego, numer inwentarzowy, typ telefonu, numer karty SIM.
3.Ewidencja finansowa powinna zawierać w szczególności następujące dane:
imię i nazwisko, numer telefonu, komórka organizacyjna, kwota miesięcznego limitu, wysokość faktury za miesiąc, kwota przekroczenia miesięcznego limitu.

§ 8
Przepisy końcowe
1.W przypadku pracowników korzystających ze służbowych telefonów komórkowych według dotychczasowych uregulowań, którym w wyniku wprowadzenia niniejszych Zasad ulega zmianie limit miesięczny, jego nowa wysokość będzie obowiązywać od następnego miesiąca licząc od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia, chyba że pracownicy ci uzyskali stosowną zgodę Starosty.
2. Traci moc Zarządzenie nr 6 Starosty Powiatu Sejneńskiego z dnia 3 marca 2004r.



Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2006-12-28

Data modyfikacji: 2006-12-28

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2006-12-28